Wartburg 1.3 S Tourist 1989

Cóż to był za szał w tamtym czasie - Wartburg z czterosuwem. W dodatku w najlepszej dostępnej wersji – z  szyberdachem,  halogenami i pięciobiegową skrzynią. Szczęśliwi nieliczni posiadacze byli uwolnieni od samodzielnego sporządzania mieszanki paliwowej, gdzie na stacji paliwo tankowało się najpierw do zbiornika w kształcie beczki wyposażonego w mieszadło. Następnie dodawało się odmierzoną ilość oleju Lux DW i ruchem mieszadła góra – dół łączyło się benzynę z olejem. Po kilkunastokrotnym mieszaniu unosiło się własnoręcznie beczkę i wlewało zawartość do baku, przez wcześniej umieszczony we wlewie lejek. Oczywiście o rękawicach do tankowania można było pomarzyć, za to rozlanie mieszanki na spodnie czy buty było wkalkulowane w każdorazowe tankowanie. Wartburg 1.3 S Tourist 1989 Wartburg 1.3 S Tourist 1989 Wartburg 1.3 S Tourist 1989 Wartburg 1.3 S Tourist 1989 Wartburg 1.3 S Tourist 1989 Po dwudziestu sześciu latach nadal w tych samych rękach Wartburg 1.3 S Tourist 1989

5 Komentarze

  1. Inżynierowie Opla (Insigni) ukradli temu Wartburgu patent ze światłami pozycyjnymi pod piątymi drzwiami (kto tą nazwę wylansowal do klapy?). W takim kombiWartburgu klapa podnosiła się razem ze światłami, a na jej futrynie były kolejne światła dle sicherungu grzebiących w bagażniku. To i wspomniany szyberdach z owiewką podobały mi się najbardziej.

    • Znaczące sprostowanie, to jest rocznik 1990, bo w Polsce od tego rocznika występowały te Wartburgi. A skrzynia biegów pięciobiegowa licząc ze wstecznym. Co do ostatniego pytania w komentarzu, to tak, stacjonuje on w Lublinie. W obecnej chwili przynajmniej jego właściciel… :)

  2. Hej posiadacze Wartburga. Również mam Tourista z 91 roku ale niestety, nie posiadam do niego owiewek. Poszukuję tych plastików ale nie mogę nigdzie znaleźć. nie posiada ktoś kompletu tylnych owiewek? Dodatkowo potrzebuję uszczelkę do szyberdachu. Przecieka mi po lakierowaniu całości. skoczekt@gmail.com

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.