Polski Fiat 125 p 1973

Klasyczna sto dwudziestka piątka wystąpiła w mało znanym malowaniu – fabrycznie kolor F618 seledynowy stosowany był tylko w latach 1973 – 74. Najciekawsza paleta kolorów nadwozia i barw tapicerek dużych Fiatów przypada na lata siedemdziesiąte. Kolejna dekada to głownie dominacja czerni w kabinie, z małymi wyjątkami w postaci brązu lub ambulansowego odcienia zieleni.
Starego typu klamki pozwalają określić produkcję na pierwszą połowę 1973 r. – od maja / czerwca zastąpiono je nowszymi – kasetowymi. DSC06389 DSC06391 DSC06392 DSCF2650b DSCF2671b DSCF2659b Widoczna zaślepka po dźwigni zmiany biegów przy kierownicy – ostatnie egzemplarze z dźwignią w starym miejscu produkowano do 1972 r. DSCF2673b
 
 

1 Komentarz

  1. Fiata 125p w takim kolorze moi rodzice kupili w 1973 roku, Odbiór nastapił 16 czerwca 1973 roku w Behamot Katowice. Co do koloru to pamietam ,ze byl nowoscią i trzeba było dać ” w łape” aby go dostać. Zwykle w zaproszeniu do odbioru było napisane ze dostępne kolory to bialy. Były to pierwsze wersje z kasetowymi klamkami , biegami w podlodze, tapicerka czarna, dywaniki bordowe. Prezentował sie pieknie. To prawda ze w tym kolorze bylo malo fiatów. Pamietam, ze puszka z lakierem zaprawkowym byla opisana po niemiecku. Lakier pordukcji niemieckiej.

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.